Co je PILATES

O metodě PILATES

"Pokud je Vám třicet a jste nepohyblivý a neforemní, v tom případě jste staří. Pokud je Vám šedesát a jste pružní a silní jste mladí."

J.H.Pilates

Co je PILATES? 

Je to inteligentní metoda cvičení jenž sám PILATES nazval kontrologií těla. Jedinec zapojuje především hluboko uložené svaly, se kterými se zároveň zapojí svaly na povrchu těla. Toto cvičení tak tvoří dokonalý uzavřený systém, který je při správném dodržování zásad nepřekonatelný. Tato metoda procvičuje svaly, které ochabují a naproti tomu protahuje svaly které mají tendenci se zkracovat.

Základní principy

  1. Dýchání - slouží k okysličení krve, k relaxaci svalů a odstranění napětí. Pilates využívá hlubokého dechu do dolní části hrudního koše jenž nám umožnuje zapojit hluboko uložené svaly břišní.
  2. Postavení pánve + aktivace středu "core" - technika pilates používá dvě postavení pánve. Neutrální postavení a tzv. "imprint" neboli otisk. Obě postavení využívají sílu středu těla "core".
  3. Postavení hrudního koše - je zde přímá spojitost s aktivací břišních svalů. Správné postavení hrudního koše je u pilates tzv. zavřené.
  4. Stabilizace lopatky - zajišťuje udržení ramen v neutrálním postavení, které je ideální pro práci páteře a tvorbu jednotlivých cviků. Součastně zamezuje tvorbě tzv. kulatých zad. Správná stabilizace lopatek je směrem k páteři a směrem dolů k pánvi.
  5. Postavení hlavy a krční páteře -  jedná se o velice citlivou oblast, která bývá nejvíce zatěžována. Pilates se snaží minimalizovat tlak a napětí v oblasti krku. Krční páteř tak musíme udržovat v neutrálním postavení a v linii s hrudní páteří v základních pohybech páteře. 

Kdo může cvičit metodou PILATES?

Cvičit mohou všichni bez rozdílu věku, tedy ženy, muži, maminky po porodu i v těhotenství, děti, obézní lidé, lidé s chronickou bolestí zad, aktivní sportovci. V Brně vás čekáme i s možností individuálního tréninkového plánu, domluvte se na tel. čísle: 737 908 741.